Marketing - Communicatie - Fondsenwerving
allround interim professional * 06-11062960
Mijn ervaring
Waar kan ik je bij helpen
DISC trainer
Persoonlijk
Mijn ervaring

Opdrachten Vraag Anthea
- KOI: detacheerder met unieke mensen voor ICT projecten
Anthea is gevraagd om de branding van KOI opnieuw neer te zetten. Daarnaast is er een nieuwe website gelanceerd met een bruikbare content strategie die door het team zelf heel makkelijk uitgevoerd kan worden.

- ZOA: biedt hulp , hoop en herstel
Anthea is gevraagd naamsbekendheid te genereren bij het christelijke publiek tijdens Opwekking door middel van de campagne Fairplee. 

- World Vision: ontwikkelingsorganisatie 
Anthea is gevraagd om de aanvraag te schrijven voor de Nationale Postcode Loterij.

- Fotoschool Keistad: school die fotocursussen geeft 
Anthea is gevraagd om een klantcommunicatie-strategie neer te leggen, advies te geven over de website en e-mailnieuwsbrief te ontwikkelen en maandelijks te schrijven en te versturen.

- Incentro: business intelligence en Enterprise Information management
Anthea is gevraagd om saleskits te ontwikkelen voor de marketingafdeling.

- The Coloured Leaf: uitgever van kinderprentenboek Schaap en Teckel
Anthea is gevraagd om pers te benaderen om het boek onder de aandacht te brengen van het grote publiek.

- Reinder.eu: no nonsense ICT bedrijf in Friesland. 
Anthea is gevraagd om new business actie te bedenken en de teksten voor de website te herschrijven. Tevens heeft Anthea teksten geschreven voor diverse websites voor klanten van Reinder.eu.

- Baanbrekers: marketingbureau op gebied van nieuwbouw projecten
Anthea is gevraagd om een lifestyle magazine te schrijven voor een exclusief bouwproject in Schoonhoven.

aug 2012-september 2013 Interim marketing en communicatie manager, muZIEum 
Anthea is gevraagd om een nieuw museum in Nijmegen in de markt te zetten. Met een beperkt budget, veel creativiteit en lef moet er binnen een jaar een succesvol kaartverkoop zijn voor dit nieuwe museum. Belangrijke componenten hierbij zijn online marketing, social media strategie, barter deals sluiten en free publicity genereren. Ook het ontwikkelen van eenduidige tone of voice, trainen van medewerkers, gidsen en vrijwilligers is belangrijk om het muZIEum als een herkenbaar merk neer te zetten. Zonder strategische samenwerkingen geen muZIEum, dus het opzetten van samenwerking binnen het bedrijfsleven en in de "blindenwereld" is belangrijk.

2011-2012 Manager publiciteit en nieuwe media, World Vision Nederland
werkzaamheden: relaties opbouwen en versterken met pers, publiciteit zoeken d.m.v. persberichten en events. Ontwikkelen van nieuwe website waarbij fondsenwerving de belangrijkste doelstelling is. Schrijven en bewaken van contentstrategie, social media beleid en redactionele formule van e-magazines. Website optimaliseren (seo, adwords, analytics a/b-testing, verkoopfunnel optimalisatie).

2011 Interim hoofd marketing en fondsenwerving, World Vision Nederland
werkzaamheden: verantwoordelijk voor marketingbeleid van World Vision Nederland. Schrijven en bewaken van marketingstrategie. Budgets en targets opstellen. Implementeren van marketingstrategie binnen World Vision Nederland. Team van 12 mensen aansturen zodat budget en targets behaald worden en groei gerealiseerd wordt in omzet van World Vision Nederland op een efficiënte en effectieve manier.

2007-2011: Manager marketing en klantenservice, World Vision Nederland
werkzaamheden: verantwoordelijk voor team Marketing en klantenservice. Ontwikkelen van marketingstrategie en CRM, waarbij targets en budget leading zijn. Ontwikkelen en in de markt zetten van muzikale voorstelling voor kinderen. Ontwikkelen en in de markt zetten van theaterproductie voor vrouwen. Diverse wervingskanalen als internet en telemarketing.

2003-2007: Productmanager/fondsenwerver, World Vision Nederland
werkzaamheden: ontwikkelen, budgetteren en uitvoeren van marketingstrategie voor het product Kindsponsorprogramma. Bedenken en opzetten van diverse actie door middel van o.a. evenementen, internet, direct mail, telemarketing, tv en advertenties. Relatie opbouwen en onderhouden met artiesten en vrijwilligers. Schrijven en produceren van brochures en mailings. Organiseren van evenementen en projectreizen.

2001-2003: Account executive, DBRM Marketingcommunicatie
werkzaamheden: eerste aanspreekpunt voor opdrachtgevers; ontwikkelen, presenteren, en uitvoeren van communicatieplannen; medeverantwoordelijk voor behalen van commerciële doelstellingen; productie en traffic van de projecten; contacten met pers, tekstschrijvers, vormgevers en drukkers.

1999-2001: Productie manager, DBRM Marketingcommunicatie
1996-1999: Eindredacteur afdeling kunst en cultuur, Waanders Uitgevers
1995-1996: Redacteur, HD Communications
 
Vraag AntheaWie is Anthea?Interim professionalBeschikbaarheid en tariefBlogAnthea vraagt...Contact